Öppet Köp/Ångerrätt

Baca Nordic AB accepterar återköp av varor ur ordinarie sortiment inom 15 dagar från fakturadatum, förutsatt att varans originalförpackning inte har brutits eller på annat sätt skadats.
Varor där originalförpackningen saknas eller är skadad, komponenter saknas, eller om varan har använts, kvalificerar inte för återköp. Återköp accepteras inte heller för varor som har specialbeställts för kunds räkning. 

Som kund ansvarar du själv för risken vid returfrakt, denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.

OBS! 
Varor som tillverkas mot beställning omfattas ej av öppet köp. (läs mer nedan, Varor som tillverkas mot Beställning)

Varor som tillverkas mot Beställning, särskilda villkor

Artiklar som tillverkas mot beställning, exempelvis Super Modular, omfattas ej av Öppet Köp - Bytesrätt - Returrätt. Om det däremot är något fel på produkten se respektive kategori - Transportskador - Garanti och reklamationsrätt.

Garanti och reklamationsrätt

Om du behöver reklamera en produkt ber vi dig vänligen att kontakta Baca Nordic AB antingen via telefon på 011-13 69 93 eller genom att skicka ett e-postmeddelande till support@baca.se.
Uppge ditt fakturanummer och beskriv vad reklamationen gäller för att vi ska kunna tilldela dig ett returnummer. Vänligen notera att utfärdandet av ett returnummer inte automatiskt innebär att din reklamation har godkänts.

Vid eventuell tvist följer vi ARN (Allmänna reklamationsnämnden). Läs mer här: ARN

Transportskador

Vi står för transportrisken när vi skickar något till dig, vilket innebär att vi kostnadsfritt ersätter dig med en ny vara vid uppkommen transportskada eller förlust av försändelse, men för att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla detta till DHL inom:

24 timmar för synliga transportskador* - Skador som kan upptäckas redan vid utlämningstillfället utan att öppna paketet.

7 dagar för dolda transportskador** - När produkten har skadats, men paketet inte har några synliga skador

Vi är därför tacksamma om du anmäler misstankar om transportskador till oss inom denna tid. Tillsammans med beskrivning av defekten, behöver vi flera bilder på paketets alla sidor, produkten och packningen (klicka här för DHL anvisningar)

* Synlig transportskada (anmäls inom 24 timmar)
När paketets utsida är synligt skadat (be alltid ombudet göra en notering om detta när du hämtar ut ditt paket)

** Dold transportskada (anmäls inom 10 dagar)
När paketet inte har några yttre skador, så att skadan kan upptäckas först när produkten packats upp.

Transportskador anmäls tillsammans med ditt ordernummer till vår Kundservice support@baca.se så fort det upptäcks. Vänligen bifoga en eller flera bilder på produkten, paketet, defekten och beskriv felet.